הבלוגר המוערך שחשף את פרצופו האמיתי של עורך הדין אורי דניאל

עורך הדין אורי דניאל תיקון עולם

תיקון עולםאנגלית: (Tikun Olam הוא בלוג פוליטי שהקים ריצ'רד סילברסטיין, תושב סיאטל שבארצות הברית, בשנת 2003. הבלוג עוסק בעיקר במערכת הביטחון הישראלית, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הסכסוך הישראלי-ערבי, הימין הקיצוני ביהדות ארצות הברית, מתנחלים, ויחסי יהודים מוסלמים. הבלוג חושף פרשיות שאינן מתפרסמות בכלי התקשורת בישראל בשל הוראת הצנזורה הצבאית או עקב צו איסור פרסום. במספר פרשות היוו הדיווחים בבלוג אחת הסיבות העיקריות שגרמו לשלטונות ישראל להסיר צווים כאלה. חלק מהסיפורים שנחשפו בידי סילברסטיין צוטטו באמצעי תקשורת גדולים.

בשנת 2013 מצא לנכון סילברסטיין להתייחס לפרשת האונס שביצע עורך הדין אורי דניאל. ובמיוחד לניסיונות ההשתקה, הטיוח ועיוות הדין שנעשו במשטרה ובפרקליטות מתוך קשריו המסועפים והשפעתו המאיימת של אורי דניאל.

הנה קטע מרשמיו האמיצים של ריצ'רד סילברסטיין, כפי שחשף אותם באותו פוסט ישיר ונוקב:

עורך דין ישראלי מואשם באונס סדרתי. איפול הוטל על זהות הקורבנות

ריצ'רד סילברסטין, 3 במאי 2013

אורי דניאל עורך דין ונאשם באונס

הערה מקדימה: בכתבה זו אני מדווח על טענתן של ארבע נשים ישראליות כי נאנסו על-ידי אותו גבר. איני חוקר פרטי וגם לא נמצא במקום בכדי לחקור את המקרה, אלא מדווח על רשמי האישיים ממקרה זה ועל אמינותם של שני הצדדים. קראתי חומרים שסופקו לי בנושא ושוחחתי עם אנשים הקשורים למקרה.  קראתי את טענותיו של הנאשם. השיפוט האישי שלי, שאותו אני מביא להלן, מבוסס על מידע ודיונים אלה. למרות שיש לי דעה משלי על הנושא, איני מעלה שום טענה לגבי המהימנות של מי מהצדדים.

* *

אני מדווח כאן לראשונה על כך שעורך דין ישראלי מהשורה הראשונה, אורי דניאל, חבר וועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין בתל אביב, הואשם באונס על-ידי ארבע נשים. דניאל מנהל משרד לעריכת דין בתל אביב, בו מועסקים שמונה עורכי דין. הפרקטיקה שלו מתמחה בפשיטות רגל ופירוק חברות. הוא אחד מעמודי התווך של הקהילה המשפטית המקומית. יש לו קשרים אמיצים לא רק עם עורכי דין אלא גם עם שופטים ועם המשטרה.

דניאל בשלהי שנות ה-40 לחייו. הוא התגרש מאשתו הראשונה ונישא מחדש. יש לו שתי בנות צעירות מאשתו השנייה. הוא מתגורר בפנטהאוז בשכונה יקרה בתל אביב ונוהג ברכב שטח של מרצדס.

כאשר הקורבנות לכאורה פנו למשטרה, קרו דברים מוזרים. באחד המקרים, המשטרה הקליטה את החקירה בווידיאו אבל איבדה את ההקלטה הקולית. נסיבות מוזרות אלו גרמו לסברה שלדניאל יש מקור במשטרה ש"עושה בשבילו טובות". במקרה אחר, השוטרת שביצעה את החקירה החלה את התשאול באופן ידידותי ואז נקראה לצאת מהחדר. כשחזרה, גישתה השתנתה באופן קיצוני והיא נקטה בייחד אגרסיבי ומאיים אשר גרם למתלוננת לחשוש מאוד מפניה. היא חזרה הביתה לא רק מדוכאת, אלא שקלה גם לבטל את התביעה. במקרה שלישי, חקירת המשטרה הייתה כה עוינת ופוגענית עד שמפקד התחנה הנבוך כתב לנחקרת מכתב התנצלות למחרת היום.

כל ארבע המתלוננות עברו בדיקת פוליגרף ללא דופי.

את ארבע הנשים ייצגו חמישה עורכי דין אשר התפטרו לאחר שקיבלו איומים מדניאל. אחד מעורכי הדין האלה, ביקשה צו איפול על החקירה לפני שהפסיקה לייצג את הלקוחה שלה ולפני שסבלה מהפחדות מצד דניאל. צווי איפול מתבקשים כמעט תמיד על ידי קורבנות אונס. במקרה הזה, הצו לא הועיל להן אלא רק לנאשם. יש סיבה לחשוד בקשירת קשר ברמה כלשהי בין דניאל לבין עורכת הדין אשר זמן קצר לאחר מכן נטשה את לקוחתה, קורבן האונס לכאורה. במובן זה, הקורבנות לכאורה סבלו פגיעה נוספת מידיו של הנאשם ופעם נוספת כאשר איים על עורכי דינן.

האנקדוטה הבאה מבית המשפט תמחיש את מצב העניינים הזה: במהלך הדיון בבית המשפט, אחרי שהשופט יצא מאולם המשפט בעת ההפסקה, דניאל ניגש לאחד מעורכי הדין של הקורבנות ואיים על חייו. כאשר השופט חזר, עורך הדין ביקש ממנו לציין את עובדת האיום בפרוטוקול. עם סיום הדיון ניגש דניאל למשטרה והגיע תלונה על כך שאותו עורך דין איים עליו. התנהגות זו מעידה על פסיכופתולוגיה טהורה המאפיינת מנגנון פעולה נפשי של פוגעים-טורפים סדרתיים.

חלק מאלה שהכירו את דניאל מתארים כסוציופת, ואפילו סדיסט. הוא מחזיק גם בקסם עצום וגם באכזריות עצומה והוא יכול להפעיל גם אם זה לטובתו.

ישנם תיקים בהמתנה נגד דניאל שהובאו על ידי לקוחות לשעבר בהם הוא מואשם בגניבה, מרמה והלבנת הון.

אלו מכם שקוראים את הבלוג הזה יודעים שהדיווח שלי על החברה הישראלית מראה שהוא כוח שבו מפעילה אליטה קטנה ומהודקת. חבריה מקפידים על האינטרסים זה של זה. לכן המשטרה סירבה להמשיך בחקירה. לכן חמישה עורכי דין התפטרו מייצוג לקוחות אלה.

אך מעבר לתפיסה של כוחו של האליטה, יש תחושת פריווילגיה מיוחדת שחלק מגברים ישראלים לוקחים על עצמם. יש להם את העולם על חוט. זה חייב להם. עבור גברים כאלה נשים הן זכויות או חפצים שנועדו להחמיא לאגו שלו.

כשהקשבתי לסיפוריהם שאלתי את מי שמכיר את אורי דניאל אם הם יודעים משהו על ילדותו. הוא אמר להם שאביו הכה אותו כילד. כנקמה, הוא תפס נחש רעיל והכניס אותו למגירה של אביו בתקווה שהוא ינשך אותו. לשמוע סיפורים כאלה, לא קשה לראות איך הילד גדל לאיש שאורי דניאל התגלה ככזה.

בין שאר הנטיות המיניות שיש לו הוא לובש בגדי נשים מתחת לבגדי העסק שלו, אפילו לבית המשפט. הוא מתעורר מינית על ידי לבישת תחתוני נשים ועל ידי התעללות באלימות ב"שותפיו "המיניים. חברות לשעבר אמרו שהוא עסק בקשרי מין לעתים רחוקות, אבל שכשעשה זה תמיד היה פוגעני, אלים ומלא בזעם. זו עדות אנונימית של קורבן נוסף לכאורה.

מחשבה אחת על “הבלוגר המוערך שחשף את פרצופו האמיתי של עורך הדין אורי דניאל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *