אורי דניאל מואשם בעוולה של הוצאת לשון הרע והפרת חובותיו כעורך דין

עורך הדין אורי דניאל פסק דין

להלן עוד מקרה, ואין זו הפעם הראשונה או האחרונה, בו מתעלם עו"ד אורי דניאל מן החובות המוטלות עליו כעורך דין. במקרה הנ"ל נחמיה כ"ץ תובע את עורך דין אורי דניאל. הפטרן החוזר המתואר כאן מוכר לכל לקוחותיו לשעבר של עורך דין אורי דניאל, אנשים פרטיים או חברות, שהוא העלים מהם מידע ומסמכים, זייף מסמכים וחתימות, עשה שימוש לא אתי ופלילי בכספם ובצ'קים שלהם, הפעיל כנגדם איומים ועיקולים, ובמקרים רבים אף תבע אותם.

הנה מספר ציטוטים מתוך פסק הדין כנגד עו"ד אורי דניאל שניסה לרמות את לקוחו נחמיה כ"ץ, והואשם לבסוף בפעולות לא אתיות, בהתעמרות בזדון ובהוצאת לשון הרע.

 בית משפט נכבד זה, במסגרת ת"א 14536/07 נחמיה כץ נגד עו"ד אורי דניאל (פורסם במאגר נבו), קבע כי עו"ד דניאל עוול בעוולה של לשון הרע, והבהיר:

  • "פעולת הנתבעים ביחד ולחוד, הן הנתבע (עו"ד אורי דניאל) כמי שיזם ופעל בתיק ההוצאה לפועל, והן הנתבעת אשר הסכימה לכל מהלכיו, איננה פעולה שבתום לב ראוי ומוחלט לאדם הסביר ולעורך דין בפרט, ובעיקר נוכח אי גילוי המידע כי השיק בידיהם, לראש ההוצאה לפועל ואי גילוי המידע שהם פתחו תיק הוצל"פ לביצוע פסק הדין במכתב אל בא כוח התובע בדבר הפגם בשיק."
  • "הנתבע לא נהג כאדם סביר ולא הפקיד את השיק, אלא פתח מיד למחרת את תיק ההוצל"פ לביצוע פסק הדין, מבלי ששלח התראה לתובע טרם נקיטת הליכי הוצל"פ. בבקשה זו לא צוין כלל כי התובע פעל בהתאם לפסק הדין ומסר לנתבע את השיק."
  • "התנהגות הנתבעים הינה שלא בתום לב, המהווה עוולה של  הוצאת לשון הרע והנתבע (עו"ד אורי דניאל) אף פעל בעוולה של הפרת חובה חקוקה."
  • "הצהרותיהם של הנתבעים בתיק הוצל"פ אינן נכונות."
  • "לאור פעולות הנתבעים עוקל חשבונו של התובע."
  • "למרות שהנתבע ידע כי השיק הופקד כבר ביום 31.8.06 לחשבונו, הוא לא נקט בכל פעולה להסרת העיקול שהוטל על חשבון התובע ."
  • "הנתבע (עו"ד אורי דניאל) הוא שנקט בהליכים נגד התובע, היה המוח המניע והזרוע המבצעת של כל הפעולות שבוצעו וראש ההוצל"פ בהחלטתו מיום 31.12.06, אף נתן דעתו להתנהגותם הפסולה של הנתבעים."
  • "הנתבעים הוציאו דיבתו רעה בעצם פתיחת הליכי גבייה במסגרת הליכי הוצל"פ מבלי שהפקידו קודם לכן את השיק, מבלי ששלחו לו התראה והטילו עיקולים על חשבונו במטרה להזיק לשמו הטוב. הכול ביודעין ובמתכוון לגרום לו נזק ולהוציא דיבתו רעה."
  • "הנתבעים לא עמדו בנטל ההוכחה של הגנת תום הלב המוטלת עליהם וידעו מהי הנפקות של הטלת העיקול. יתרה מכך, תפוצת הפרסום בקרב עובדי הבנק המכירים ועובדים עם התובע מחמירה את הפגיע."

לקריאת פסק הדין המלא:

https://datacheck.co.il/PsakDin.asp?id=228361

https://did.li/GwE5q

מחשבה אחת על “אורי דניאל מואשם בעוולה של הוצאת לשון הרע והפרת חובותיו כעורך דין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *