הקו המחבר והדמיון המזעזע בין אלון קסטיאל ואורי דניאל – שני אנסים סדרתיים שהמערכת לא עשתה צדק עם קורבנותיהם

עורך הדין אורי דניאל

אחד המשרדים הראשונים של עורך דין אורי דניאל (ואולי גם כיום) היה מרוהט כולו ברהיטי עץ מלא ופליז בסגנון המפורסם של רהיטי קסטיאל דאז. אין זה צירוף מקרים. בזמן שמי שחשקה נפשו בריהוט קסטיאל שילם על כך בכסף רב, אורי דניאל קיבל בהשאלה רהיטים וחפצי אומנות מחברת סטודיו 19, שרהיטי היוקרה שייצרה מילאו את אולמות התצוגה של חברת קסטיאל. כשאורי דניאל מונה להיות המפרק של חברת סטודיו 19 הוא לא טרח להשיב את הריהוט וחפצי האומנות שפיארו את משרדו, כמו שגנב גם את כספי הפירוק והציוד המכני היקר, באותה שיטה של פשיעה סדרתית אותה יישם בהצלחה על החברות שמונה לפרק, ועל לקוחותיו שלו שבגד ועשק ללא שום עכבות.

אך זה לא הקשר היחיד של אורי דניאל לשם קסטיאל, זה אפילו אנקדוטה ליד המקרה היותר מפורסם שקשור בשם זה, וזה הסיפור המצמרר של האנס הסדרתי אלון קסטיאל, הכמות המפחידה של הנשים בהן פגע באכזריות, והאטימות של המערכת שהעדיפה את האנס המקושר על פני עשיית צדק עם קורבנותיו.

השבוע התבשרנו שוועדת השחרורים אישרה את שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל, לאחר פחות מארבע שנים בכלא. חברי הוועדה כתבו על הנפגעות כי "לא ראינו לתת לעמדתן משקל מכריע" בהחלטה לשחרר את קסטיאל.

עוד רבות ידובר על החוט המקשר והדמיון המפחיד בין שני האנשים הסדרתיים האלו – אורי דניאל ואלון קסטיאל. עתה נביא כמה קטעים מתןך דבריה של שרון שפורר, כתבת "המקום הכי חם בגיהינום", שחשפה את פרשת אלון קסטיאל, מתוך ריאיון שנתנה ברדיו 103 FM. רק צריך להחליף את השם אלון קסטיאל בשם אורי דניאל, כי אין שום הבדל ביניהם. בעצם יש כמה הבדלים:

  • להבדיל מאלון קסטיאל, אורי דניאל לא ישב יום אחד בכלא על מעשי האונס הסדרתיים, האלימות הפיזית והנפשית, והפגיעה המינית, שביצע בנשים רבות.
  • יותר מזה, נשים שהפגינו כנגד מעשי האונס של אורי דניאל והעוול שנגרם לקורבנותיו, נלקחו למעצר לילי על ידי שוטרים שאורי דניאל שלח, "וזכו" לראות את כלא נווה תרצה מבפנים.
  • מעבר למעשי האונס הסדרתיים, אורי דניאל ביצע עוד פשעים רבים, וממש התמחה בזיוף מסמכים וגניבת כספים מלקוחותיו שלו שנותרו חסרי אונים מול עורך דינם חסר המצפון והמעצורים, גם סוג של אונס שהותיר רבים מהם מוכים, מרוששים ושבורים כלכלית ונפשית.
  • יבוא יום ויתברר הנזק הבלתי הפיך שגרמו מעשיו המפלצתיים של אורי דניאל לחברה הישראלית, לאנשים רבים מספור שחרב עליהם עולמם, ורובם אפילו לא יודעים שהוא מקור הטרגדיות שקרו להם.
  • ישנו חוט מקשר מאוד ישיר בין הקלות שבה המערכת פטרה את עורך דין אורי דניאל מעונש, ובין עלייתם של מפלצות אדם כאלון קסטיאל, ועוד אנסים ועברייני מין, חלקם מאוד ידועים.

אז הנה מקצת מדבריה של שרון שפורר ברדיו, עם תזכורת שבכל מקום בו מוזכר אלון קסטיאל, בהחלט ניתן להוסיף (ואורי דניאל):

  • יש מקרים של עברייני מין סדרתיים שבעצם הטיפול שהם מקבלים מאחורי סורג ובריח הוא לא רציני, ואנחנו יודעים שהרבה מהם גם חוזרים לפשיעה בחוץ.
  • אין סיבה להניח אחרת במקרה של אלון קסטיאל (ואורי דניאל), ששם מדברים כל הזמן על ארבע נשים שהיו צריכות להופיע בפני הוועדה. תמחקו את המספר ארבע. על אלון קסטיאל (ואורי דניאל) אני דיברתי עם למעלה מעשרים נשים שהוא תקף אותן מינית לאורך השנים. אין ארבע! יש הרבה יותר. חלק נמחקו בגלל אובדן זיכרון, חלק בגלל התיישנות, וחלק בכלל לא ניגשו למשטרה כי הן מפחדות.
  • לא יכול להיות שבכל מערכות אכיפת החוק ישבו אנשים עם ראש קטן. יישבו ככה בפרקליטות ויגידו 'זה מה יש'. האיש הזה הוא אנס סדרתי, ולעולם לא נדע את המספר האמתי שהוא תקף, מלבד זה שהגענו לעשרות, שבסופו של דבר ארבע עמדו במסכת ייסורים הזאת עד שהן הגיעו למשפט.
  • אלון קסטיאל (ואורי דניאל) לא שילם את חובו לחברה, ולא ישלם כנראה בחיים לצער כולנו את חובו לחברה. וככה צריך להתייחס אליו מעתה ועד עולם בחוץ כעבריין מין סדרתי שלא שילם את חובו לחברה, ולכן אסור לתת שום לגיטימציה לכך שייראה בציבור, אסור שזה יקרה.
  • קודם כל אני מדברת על המישור החברתי, חברתית צריך לנדות אותו.
  • הפרשה הזאת היא פרשה מכוננת, לא רק בגלל המספרים המופרעים שבה, אלא גם בגלל שאנחנו ראינו ממש את התהליך הזה של נשים ניגשות בזו אחר זו למשטרה ולפרקליטות, ובעצם הגופים האלה לא עושים שום דבר.
  • תיזהרו מאלון קסטיאל! (ואורי דניאל!) תיזהרו מכל בן-אדם שמסתובב עם אלון קסטיאל (ואורי דניאל). אסור לתת אישור חברתי לכך שהאיש הזה ימשיך להסתובב ולאיים על כולנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *