המוטו של השופטת דליה גנות שזיכתה את העורך דין האנס אורי דניאל – ״עבר זמנו בטל קורבנו״

עורך הדין אורי דניאל ליטיגציה

ארבע נשים אמיצות (מתוך עוד מקרים ידועים) העזו לתבוע את עורך הדין אורי דניאל למשפט צדק על מעשי אונס שביצע בהן. מרגע ששמו את מבטחן במערכת הצדק והמשפט הן עברו שנים קשות ומייסרות, שספק מי מאתנו היה מוכן או מסוגל לצאת לכזאת דרך סיזיפית ומתסכלת. הן עברו חקירות משטרה חודרניות, קיימו עימותים במשטרה עם האנס, מילאו אינספור שאלונים ציניים פרטניים ומשפילים (שחוברו על ידי האנס ועורך דינו), סבלו מאיומים ומעקבים מהאנס עצמו ומאנשי אמונו במשטרה ובפרקליטות. ולבסוף לאחר אינספור מהמורות וקשיים ביורוקרטיים ומשפטיים, נפשיים וכספיים, מול עורך הדין אורי דניאל המקושר שלא בוחל בשום תרגיל נבזי משפטי ושאינו משפטי, עם שלל עדי השקר שאסף, הן הגיעו לבית המשפט לאולמה של השופטת דליה גנות, המתוארת בראיון בעיתון הארץ כ"שופטת אמיצה".

אז אומץ משפטי הן לא מצאו שם, ולא יושרה, וגם לא צדק. בפסק הדין המזעזע של השופטת גנות הייתה אפילו מידה רבה של נקמנות וסגירת חשבון עם כמה נשים באמת אמיצות, ובפסק דין חסר רחמים ולא מידתי אפשרה דליה גנות ולא בפעם הראשונה אצלה) לאנס להמשיך להסתובב חופשי, והענישה את הנשים שהראו לה מה הוא אומץ לב נשי ואנושי כמו שהיא מעולם לא הייתה ולא תהיה.

חובה לקרוא את שני המאמרים של פרופסור יובל אלבשן בעיתון גלובס על התנהלותה המבישה, הלא אתית, ואף הפלילית, של השופטת דליה גנות כלפי עברות מין בין כתלי בית המשפט.

הנה מבחר ציטוטים מן המאמר:

שופטת המחוזי בדימוס, דליה גנות, סירבה למסור פרטים להנהלת בתי המשפט בנוגע למקרה שבו שופט ביצע לכאורה מעשה מגונה בקלדנית ושאירע בטווח הזמנים שבין 2012 ל-2016. בכך סיכלה השופטת ניסיון של הנהלת בתי המשפט לבדוק את האירוע.

דליה גנות סיפרה בראיון ל"הארץ" כי בעת כהונתה כשופטת במחוזי בת"א, התלוננה בפניה קלדנית על מעשה מגונה לכאורה שאירע בין 2012-2016 • הנהלת בתי המשפט פתחה בבדיקה, אולם גנות סירבה לשתף פעולה בנימוק כי "חלפו שנים רבות, עבר זמנו ובטל קורבנו"

הנהלת בתי המשפט לא הרימה ידיים. היועץ המשפטי שלה, עו"ד ברק לייזר, פנה בדואר אלקטרוני אל השופטת בדימוס גנות וביקש כי תעביר לו את כל הפרטים הרלוונטיים בנושא לצורך פתיחה בבדיקת הטענות.

אלא שגנות, שאמרה בראיון כי הכרחי שתהליך "הניקוי" של מערכת המשפט יחל, לא שיתפה פעולה עם עו"ד לייזר. השופטת בדימוס שיצאה בהאשמות חמורות כלפי שופט וכלפי מערכת המשפט, לא הייתה מוכנה לחשוף פרטים כלשהם שיאפשרו את בירור המקרה לעומק.

חייבים לפתוח בחקירה

אני מדמיין את הקלדנית המוחלשת שפנתה לשופטת שנראתה לה חזקה דיה לטפל במקרה, ודבר לא קרה. המערכת הגנה על העבריין מין לכאורה. מה היא חשה כשהיא ממשיכה להקליד באולמות המשפט את מילותיהם המרוממות של שופטי ישראל על כבוד האדם והאישה, כשהיא עצמה חוללה בצורה שכזו, ואיש לא עשה דבר גם לאחר שהיא הרהיבה עוז בנפשה והתלוננה לפני השופטת ה"אמיצה" גנות. נורא לחשוב גם כמה עוד מעשים מגונים נעשו בנשים באולמו של אותו שופט מאז התלוננה הקלדנית.

 

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001377199#utm_source=Apps&utm_medium=SharedTo

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001376786

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *